profesjonalne pisanie tekstow 1

12 błędów podczas tworzenia tekstów na strony internetowe

Pisanie skutecznych tekstów na strony internetowe wymaga nie tylko kreatywności, ale także wiedzy i dbałości o detale. No tak, ale jak uniknąć błędów w tekstach internetowych? Oto najczęstsze problemy, które mogą obniżyć jakość treści, oraz wskazówki, jak ich unikać.

1. Brak jasno określonego celu tekstu

  • Błąd: Tekst na Twojej stronie internetowej nie ma sprecyzowanego celu. Nie wiadomo, czy ma informować, edukować, zachęcać do zakupu czy budować markę firmy.
  • Jak uniknąć błędu? Zdefiniuj cel tekstu przed rozpoczęciem pisania. Czy ma edukować, sprzedawać, czy budować zaangażowanie? Każde zdanie powinno przybliżać Cię do tego celu.

Tworzenie dobrych tekstów na stronę internetową, to dbałość o każdy detal językowy, stylistyczny i merytoryczny. To zrozumienie intencji użytkownika i dostarczenie mu poszukiwanych informacji. o inwestycja w skuteczną komunikację z Twoją grupą docelową. to fundament skutecznego SEO i wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.

2. Brak sprecyzowania grupy docelowej

  • Błąd: Tekst skierowany jest do wszystkich, a zatem do nikogo.
  • Jak uniknąć błędu? Zdefiniuj swoją grupę docelową i pisz z myślą o niej. Używaj języka, który do nich przemawia oraz podkreślaj korzyści, które są dla nich ważne. Informuj, zaskakuj, zaciekawiaj.

3. Niedostosowanie języka do grupy docelowej

  • Błąd: Tekst nie trafia w potrzeby, problemy czy emocje odbiorców.
  • Jak uniknąć błędu? Zdefiniuj swoją grupę docelową i pisz z myślą o niej. Używaj języka, który jest stosowany przez grupę docelową.

4. Tekst skopiowany z Internetu lub sztucznej inteligencji (AI)

  • Błąd: Powielanie treści z innych stron lub tworzenie tekstów mało oryginalnych nie służy pozycjonowaniu strony i wizerunkowi firmy.
  • Jak uniknąć błędu? Twój tekst niech Cię wyróżnia na tle konkurencji. Możesz korzystać z inspiracji, którą dają Ci inne teksty w Internecie lub sztuczna inteligencja (AI), ale dodaj własną intelektualną wartość.

5. Niezrozumiały, zawiły język

  • Błąd: Zdania zawierające tak zwane trudne słowa, które nie są dla wszystkich zrozumiałe. Branżowy żargon. Zbyt formalny języka.
  • Jak unikać: Niechaj twój tekst w Internecie będzie prosty i zrozumiały. Treść powinna być łatwa do przyswojenia nawet dla ludzi, którzy są nieobeznani z tematem. Szukaj słów alternatywnych zrozumiałych dla przeciętnego człowieka.

6. Monotonna i długa treść

  • Błąd: Zbyt długa treść często bez wartości poznawczych. Tekst zlewający się na ekranie pozbawiony podziałów na wyraźnie zaznaczone akapity.
  • Jak uniknąć błędu? Dziel tekst na krótkie akapity, używaj nagłówków, wypunktowań i pogrubień. Pamiętaj, że użytkownicy „ślizgają” się oczyma treści szukając tylko tego. Co może ich zainteresować.

Teksty sponsorowane pozwalają na przedstawienie produktu lub usługi w bardziej szczegółowy i angażujący sposób, niż pozwala na to krótka reklama. Generują ruch na stronę internetową reklamodawcy z wiarygodnego źródła. Pozwalają na długoterminowe budowanie relacji z potencjalnymi klientami poprzez dostarczanie im wartościowych informacji. Budują pozytywny wizerunek marki poprzez skojarzenie z autorytetem wydawcy.

7. Nieprawdziwe, niesprawdzone, nierzetelne informacje

  • Błąd: Zmyślone, niezweryfikowane, nieprawdziwe informacje podkopują zaufanie do marki oraz do firmy jako takiej.
  • Jak uniknąć błędu? Zawsze sprawdzaj źródła i weryfikuj informacje. Jeśli podajesz statystyki lub dane, upewnij się, że są aktualne i wiarygodne. Podaj źródło.

8. Brak wezwania do działania

  • Błąd: Tekst na stronie internetowej pozbawiony jest zachęty do działania.
  • Jak uniknąć błędu? Zawsze dodaj zachętę do działania. Na przykład: „Zamów teraz”, „Skontaktuj się z nami” lub „Zapisz się do newslettera”.

9. Błędy stylistyczne, językowe, ortograficzne

  • Błąd: Literówki, błędy gramatyczne czy niepoprawne sformułowania ukazują, że firmie brakuje potencjalnego podejścia.
  • Jak uniknąć błędu? Zawsze sprawdzaj tekst pod kątem błędów. Korzystaj z darmowych narzędzi do korekty na przykład https://languagetool.org/ https://www.grammarly.com/ lub zleć korektę profesjonaliście.

10. Brak korzyści dla klienta

  • Błąd: Opisujesz produkt lub usługę, ale nie wskazujesz, jakie korzyści przynosi użytkownikowi.
  • Jak uniknąć błędu? Wyobraź sobie jaką korzyść uzyska klient dzięki Twojej usłudze i wyraźnie to wyartykułuj.

11. Tekst napisany dla samego siebie, a nie dla klienta

  • Błąd: Tekst skupia się na firmie, a nie na potrzebach klienta.
  • Jak uniknąć błędu? Zamiast pisać „jesteśmy najlepsi w swojej branży” napisz „pomagamy zwiększyć sprzedaż”.

12. Przeładowanie słowami kluczowymi

  • Błąd: Zbyt duża liczba słów i fraz, które Twoim zdaniem są najważniejsze.
  • Jak uniknąć błędu? Google wykrywa nienaturalne powtarzanie fraz. Dlatego stosuj jest w sposób naturalny stosując synonimy i słowa zbliżone znaczeniowo.

Podsumowanie, czyli po co napisałem ten tekst?

  • Dlaczego trafiłeś na moją stronę? Jeżeli przeczytałeś ten tekst, to widocznie potrzebujesz informacji jak należy pisać teksty na strony internetowe, czyli trafiłem w Twoje potrzeby, a więc osiągnąłem cel nr 1.
  • Kim jesteś? Jesteś osobą, która chce stworzyć tekst na swoją stronę w Internecie lub osobą, która chce rozpocząć działalność w tej dziedzinie.
  • Jeżeli jesteś osobą która samodzielnie próbuje napisać tekst na stronę, to mam 50% szans, że zlecisz tę robotę właśnie mnie, bo wiem jak to dobrze zrobić, a więc cel nr 2.
  • Jeżeli chciałbyś rozpocząć działalność polegającą na pisaniu tekstów i właśnie to czytasz, to algorytmy wyszukiwarek uznają, że ten tekst jest wartościowy, a w efekcie wyżej pozycjonują mój serwis, a więc osiągnąłem cel nr 3.

Tak działają blogowe teksty poradnikowe. Pomagają zrozumieć, uczą, ale także promują firmę i jest stronę w Internecie.

Napisz do nas lub zadzwoń, a wspólnie stworzymy teksty, które przyniosą Ci wymierne korzyści!

Jak uniknąć błędów w tekstach internetowych
Jak napisać tekst na stronę internetową? Wymaga to znajomości prawideł języka, psychologii i zasad SEO.

Odpowiednio napisane teksty na stronie internetowej, to inwestycja, która się zwraca.

Postaw na profesjonalizm i zobacz, jak zmienia się Twoja strona internetowa!

Nie trać czasu na samodzielne pisanie treści, które mogą nie uwzględniać oczekiwanych efektów.
Postaw na dostęp i skuteczność! Skontaktuj się z nami i zadbaj o profesjonalne teksty na swoją stronę już dziś.
Teksty na stronę internetową
Teksty nas stronę firmową w Internecie
Teksty na stronę firmową
Piszemy teksty na strony internetowe
Jak napisać artykuł sponsorowany?
Jeśli nie masz czasu lub nie wiesz jak napisać tekst na swoją stronę w Internecie, to napisz lub zadzwoń. Pomożemy. E-mail: gluza@gluza.pl, tel. 795 276 692

O błędach w tekstach internetowych przeczytasz także tutaj