
Jak stworzyć blog firmowy?
Blog firmowy to doskonały sposób na zwiększenie widoczności strony w Internecie, a co za tym idzie budowanie marki i nawiązanie relacji z klientami. Oto kilka kroków, które pomogą Ci stworzyć swój własny blog oraz zasady jakie należy przestrzegać, aby blog był efektywny.

1. Po co tworzysz firmowy blog?
Zastanów się czy zamieszczone treści mają edukować, zwiększyć ruch na stronie, a może budować wizerunek eksperta. Oczywiście najlepiej by było, gdyby wszystkie trzy elementy ze sobą współgrały.
2. Gdzie zamieścić swój blog?
Można to zrobić na nowej domenie jednak sprawdzając jak to robią duże przedsiębiorstwa, to raczej trzeba to zrealizować jako część własnej domeny np. pod hasłem „artykuły”.
3. Jak wizualnie powinien wyglądać Twój blog?
Nie powinna być to jakaś skomplikowana i przeładowana informacjami strona. Skup się przede wszystkim na tekście, a od czasu do czasu wrzuć zdjęcie polecające Twoje produkty lub usługi. Nie zapomnij linkach przekierowujących do stron sprzedażowych oraz do innych stron firmowego blogu.
4. Jakie treści zamieszczać na Twojej stronie blogowej?
Po pierwsze teksty muszą dotyczyć Twojej branży, choć czasami może być i tak, że tylko o tę branżę zahaczają. Jeszcze ważniejsza jest, aby teksty były ciekawe z punktu widzenia internauty. Załóżmy, że produkujesz podkowy, to napisz artykuł odpowiadający na pytanie: „Jakie podkowy są najlepsze?” albo „Jak często zmieniać podkowy” itd. itp. Zaspokój ciekawość czytelnika.
5. SEO czyli pnij się w górę
Tak jak w typowym pisaniu tekstów internetowych zadbaj o używanie słów kluczowych, śródtytułów, wypunktowań itp. Zamieszczaj zdjęcia. Promuj stworzone artykuły w portalach społecznościowych.
Jakie zasady przestrzegać prowadząc blog firmowy?
Jeśli stworzyłeś już własny blog firmowy, to musisz trzymać się podstawowych zasad, aby Twoje treści przynosiły określone korzyści.
- Dodawaj swoje wpisy regularnie. Nie musi być to codziennie. Rób to 1-2 razy w tygodniu. To jest jedna z podstawowych zasad, które spowodują, że blog będzie pozycjonował się coraz wyżej.
- Unikaj nachalnej reklamy. Musisz pamiętać, że treści na blogu mają służyć najpierw potencjalnemu klientowi, a dopiero później Tobie. Oczywiście dyskretna promocja Twoich produktów lub usług jest konieczna, ale to przede wszystkim liczy się internauta.
- Najważniejsza jest jakość tekstów. Nie pisz na siłę. Jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia, to sobie daruj. Stawiaj na teksty merytoryczne i wartościowe i przede wszystkim nie kopiuj tekstów z Internetu. Taka praktyka może tylko zaszkodzić.
- Zrozumiały język. Staraj się pisać jasno i klarownie. Branżowy żargon zniechęci każdego. Czytelnik wszedł na Twoją blogową stronę, żeby się czegoś dowiedzieć, a nie zastanawiać się co oznaczają nieznane mu słowa.
- Multimedia. Dodawaj zdjęcia, infografiki, filmy.
- Aktualizacja. Pamiętaj, że świat się zmienia, a więc to co napisałeś i opublikowałeś dzisiaj, to za pół roku może stracić na aktualności. Dlatego monitoruj swoje artykuły i w miarę potrzeby aktualizuj.
- Autentyczność. Bądź prawdziwy jak kumpel z osiedla. W swoich blogowych treściach dziel się nie tylko fachowymi poradami. Chwal się sukcesami, szkoleniami i certyfikatami jakie uzyskałeś. Takie podejście buduje zaufanie.
Tworzymy i prowadzimy blogi dla firm. Postaw na skuteczność! Skontaktuj się z nami i zadbaj o profesjonalizm. E-mail: gluza@gluza.pl tel. 795 276 692
