Jak napisać tekst na stronę internetową?

W tym artykule dowiesz się, na co zwrócić uwagę, tworząc teksty na stronę internetową. Poznasz praktyczne wskazówki dotyczące struktury, języka, optymalizacji pod kątem SEO oraz technik, które zwiększają zaangażowanie użytkowników. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym copywriterem, czy doświadczonym twórcą tekstów, te porady pomogą Ci tworzyć treści, które przynoszą rezultaty. Gotowy, aby Twoja strona internetowa zaczęła działać jeszcze lepiej? Zaczynamy!

Grupa docelowa czyli do kogo chciałbyś trafić ze swoim tekstem?

Z pewnością masz ogólne pojęcie kto powinien być odbiorcą twojego tekstu jednak to za mało. Dlatego…

  • Przeanalizuj dane demograficzne czyli wiek, płeć, małe czy duże miasto, a może wieś, wykształcenie itp.
  • Zastanów sią jaki styl życie preferują osoby do których chcesz trafić ze swoją ofertą, jakie wartości wyznają, co ich nakręca, a co hamuje w działaniu.
  • Na podstawie swojej oferty skonstruuj potencjalnego osobnika, który może być zainteresowany Twoja ofertą. Zastanów się jakie wartości i trendy mogą nim kierować, jakie może mieć potrzeby i jakie problemy. Czytaj więcej jak stworzyć grupę docelową w kontekście tworzenia tekstów na stronę internetową.
  • Tworzymy teksty na strony internetowe
Jak napisać tekst na stronę internetową?

Język i styl czyli prosto i klarownie

Jeżeli sprecyzowałeś grupę docelową możesz rozpocząć tworzenie tekstu pod konkretnego odbiorcę.

  • Staraj się pisać krótkimi zdaniami.
  • Zwracaj się bezpośrednio do czytelnika tak jak jest to uczynione w tym tekście.
  • Jeżeli tekst jest skierowany do tak zwanego przeciętnego użytkownika Internetu nie używaj skomplikowanych słów.
  • Jeżeli jednak strona ukierunkowana jest na odbiorcę branżowego możesz stosować właściwą terminologię.

Wartości poznawcze czyli zaskocz czytelnika

Lanie wody to nie jest dobry pomysł. Musisz zaciekawić czytelnika tym co chcesz przekazać.

  • Unikaj banałów czyli takich informacji, które są ogólnie znane.
  • Przekazywana informacja musi być wartościowa, rzetelna i sprawdzona.
  • Nie kopiuj tekstów z innych stron internetowych, bo taki zabieg może spowodować, że znajdziesz się na samym dnie Internetu.
  • Postaraj się zaskoczyć odbiorcę jakąś ciekawostką, informacją, np. tym, że zbyt często powtarzane słowa kluczowe przynoszą negatywny efekt.

Struktura tekstu czyli przyjaźnie dla czytelnika

Jeśli chcesz, aby Twój tekst na stronie internetowej został przeczytany zadbaj o wygodę odbiorcy tekstu.

  • Stosuj nagłówki, śródtytuły, podtytuły.
  • Stosuj krótkie akapity.
  • Nie przesadzaj z liczbą reklam.
  • Stosuj listy, wypunktowania znakiem graficznym lub liczbą

Dobrze napisany tekst sam pozycjonuje stronę

Chociaż treść merytoryczna strony to tylko jeden z elementów, który kieruje wysoko stronę w wyszukiwarkach, to jednak bardzo ważny.

  • W tekście używaj tak zwane frazy kluczowe czyli takie, które użytkownicy Internetu wpisują w wyszukiwarkę.
  • Nie skupiaj się jednak wyłącznie na tych najważniejszych słowach z Twojego punktu widzenia. Bądź naturalny.
  • Poszukuj synonimów fraz kluczowych oraz jego odmian.
Teksty na stronę internetową
Teksty nas stronę firmową w Internecie

Gdy napisałeś tekst na swoją stronę internetową, to…

  • Sprawdź jego poprawność np. na stronie https://www.grammarly.com/. Otrzymasz tam też informacje czy tekst jest oryginalny i nie będzie traktowany jako plagiat.
  • Odłóż tekst i daj sobie 24 godziny na uzyskanie dystansu. Po 24 godzinach przeczytaj go na głos. W ten sposób przekonasz się czy napisany przez Ciebie tekst czyta się łatwo i przyjemnie. Przy okazji odnajdziesz wcześniej niezauważone błędy
  • Daj tekst do przeczytania jak największej grupie osób – rodzinie, znajomym, sąsiadom. Niech wyrażą swoją opinie czy tekst jest dla nich zrozumiały, co by poprawili czy nie jest zbyt długi, czy ich zaciekawił. Wsłuchaj się w krytykę i z pokorą ją przyjmij, a następnie popraw tekst.
  • Po zamieszczeniu tekstu na stronie sprawdź czy jest wizualnie czytelny tak na ekranie komputera, jak i na tablecie i smartfonie.
  • Pamiętaj, że preferencje klientów się zmieniają i być może będzie trzeba za jakiś czas zmienić treść Twojej strony.
  • Skuteczność napisanego tekstu może sprawdzać na Google Search Console.
  • Bierz do pisania następnego tekstu, aby zamieścić go na swoim blogu firmowym.

Życzymy owocnej twórczej pracy. Jeśli jednak chcesz skorzystać z usług profesjonalistów, to zapraszamy do skorzystania z naszej wiedzy i doświadczenia. Napiszemy dla Ciebie tekst na stronę internetową, sprawdzimy pod każdym istotnym katem oraz dogłębnie przetestujemy.

E-mail: gluza@gluza.pl tel. 795 276 692