Jak długi tekst napisać na stronę internetową?

Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na pytanie, jaka jest idealna długość tekstu. Wszystko zależy od celu strony, grupy docelowej i kontekstu. Google nie podaje dokładnych wytycznych dotyczących minimalnej czy maksymalnej długości tekstu, ale zaleca tworzenie wartościowych, czytelnych i użytecznych treści. Z własnego doświadczenia wiem, że nie długość tekstu stanowi o wysokiej pozycji strony, a wartość informacyjna. Dlatego w poniższym tekście skupię przede wszystkim na użytkownikach Internetu, a nie na zasadach SEO.

Tworzenie tekstów na strony internetowe
Copywriter - tel. 795 276 692. mail: gluza@gluza.pl

Kiedy krótsze teksty są lepsze?

Krótkie teksty sprawdzają się, gdy:

  • Strona ma charakter informacyjny lub sprzedażowy. Użytkownicy zwykle „ślizgają się” po treści, zamiast czytać je w całości, gdyż krótkie teksty lepiej przekazują kluczowe informacje.
  • Z natury rzeczy użytkownik Internetu chce szybkiej i jasnej odpowiedzi na nurtujące go pytania.
  • Chcesz przekazać prostą wiadomość o promocji, wyprzedaży. Itp.

Kiedy dłuższe teksty są lepsze?

Dłuższe teksty sprawdzają się, gdy:

  • Strona ma charakter edukacyjny (tak jak w przypadku tekstu, który właśnie czytasz). Dłuższe treści budują zaufanie i pozycjonują Cię jako eksperta.
  • Chcesz dokładnie wyjaśnić złożony, trudny temat. Pamiętaj jednak wypunktowaniach, krótkich akapitach i śródtytułach.
  • Dłuższe teksty powyżej 1000 słów często lepiej radzą sobie w wyszukiwarkach, pod warunkiem że są wartościowe i dobrze zoptymalizowane.

Jak znaleźć złoty środek?

Oto kilka zasad, które pomogą Ci dostosować długość tekstu na stronie internetowej do Twoich potrzeb:

1. Dopasuj długość tekstu na stronie do celu tej strony

  • Strona ma charakter sprzedażowy – tekst 100-150 słów.
  • Strona jest skierowana do ludzi młodych – tekst 150-500 słów
  • Strona ma charakter promocyjny – tekst 50-200 słów.
  • Strona ma charakter poradnikowy lub edukacyjny: 1000 i więcej słów.
  • Strona ma charakter społecznościowy – 50-200 słów.
  • Blog – 1000 i więcej słów.

2. Bądź przyjazny dla użytkownika Internetu

  • Dziel tekst na krótkie akapity.
  • Używaj nagłówków, wypunktowań i pogrubień.
  • Dodaj zdjęcia, filmy, infografiki, aby urozmaicić treść.

3. Stosuj zasadę „mniej znaczy więcej”

  • Usuwaj zbędne słowa i zdania.
  • Skup się na tym, co najważniejsze dla odbiorcy.

Kluczem jest jakość, a nie ilość. Bez względu na długość, tekst musi być merytoryczny, wartościowy, czytelny i dostosowany do potrzeb odbiorców. Ten tekst ma niespełna 400 słów i wystarczy, gdyż całkowicie wyczerpuje temat. I właśnie tak twórz swoje teksty do internetowej witryny. Twoim zadaniem jest wyczerpać temat, ale nie wyczerpać czytelnika.

Postaw na dostęp i skuteczność! Skontaktuj się z nami i zadbaj o profesjonalne teksty na swoją stronę już dziś.

E-mail: gluza@gluza.pl tel. 795 276 692